VIHERENERGIAA




Olen taas aloittanut raw-foods-kauden. Kurkkupohjainen smoothie menee joka päivä. Chian siemenet heitän myös usein mukaan. Niitä pitää liottaa jonkin aikaa ensin, koska imevät hurjan määrän nestettä itseensä. Mangoja saa just nyt hyvin ja ne ovat valmiiksi kypsiä.






Maistuvat smoothiessa tosi kivasti. Jos tuoreita kasviksia ei ole, niin heitän sitten pakastemarjat ja jääkaapista löytyvät salaattien jämät sun muut vihreät vain koneeseen.

Onkos teillä joku hyvä smoothie-resepti, minkä jakaa? Mun pitäisi ostaa nyt vadelmia ja kookosta ja väsätä niistä jotain tosi namia :-)





Voi, kun tuo olisi edes HITUSEN kauniimman väristä :-)

8 kommenttia

  1. Nam ! Eilen illalla kokeilin makeeta juttua….ilta herkkua :) Mansikkaa, raakakaakaojauhetta, maitoa ja hunajaa, NAM ! Äsken oli pakko tehä taas ! Muuten meillä kyllä laitetaan smoothieen aina kaikkee mitä vaan sattuu löytymään pakasteesta, salaattikiposta ja jääkaapista,…..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli kans Suomessa tapana käyttää sitä raakakaakaota. Täällä ei jostain syystä juuri näy kaupoissa noita superfoodseja, Suomessa ne taitaa olla paljon isompi juttu. Mut sama homma - tungen mukaan blenderiin, mitä sattuu löytymään. Hyvä juttu, saa jämät veks ja hukkaan ei mene ainakaan kasviksia.

      Poista
  2. Pinaattia, yksi banaani ja kahvijukurttia (parasta on sellainen Whole Foods:ssa myytävä ja Atlantassa valmistettu). Tämä yllättävä yhdistelmä maistuu ihan kiwi hedelmältä !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No vitsit, enpä ole tajunnut kahvijugua kokeilla :) Ens keralla pitää ostaa! Mä ole tosi allerginen kiiwille, mut mausta tykkään, joten kiitos vinkistä - menee kokeiluun! Aamulla voisin kokeilla ihan niin, et laitan vähän kahvia, kun muut ainekset löytyy paitsi ei kahvijugu :-)

      Poista
  3. Avocado tuo kivasti ruokaisuutta, jos laittaa lounaaksi smoothien. Sen kanssa raastettua inkivääriä ja sitten tietty kaikkea mitä kaapista löytyy. Pitäisköhän munkin investoida tuollaiseen blenderiin, kun sauvasekoitin meinaa hyytyä... Millaiseen? Onko kokemuksia?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Muuten mä laitan sulle meiliä, kunhan pääsen jossain välissä rauhassa jonnekin :-) Mutta siis blenderistä… Mä voisin sanoa, että tosi hyvä sauvasekotin on oikeastaan parempi, kuin halpa blenderi. Mutta toisaalta mä olen huomannut, että ne sauvikset menee nopeammin hajalle, jos niitä käyttää näihin smoothiehommiin. Kitchen Aidin blenderi on ns. paras mitä voi saada, mutta nytkin mulla on täällä halvin mahdollinen ja ihan hyvin se on toiminut, vaikka käytän kerran päivässä vähintään. Nykyisin ne taitaa olla ihan laadukkaita melkein kaikki, jos löytyy joku about 60-100e hujakoilla oleva. Hirveästi halvempaa en ehkä ostaisi...

      Poista
  4. Ma blendaan paivittain rahkan sekaan marjoja ja jotain laadukasta rasvaa. Meilla on Blendtechin blenderi ja silla saa napparasti tehtya keittoja. Suosikkina on ollut porkkana keitto, johon laitan kermaa ja juustoa.
    Chia siemenia en ole viela kokeillut, mut taytyypa kokeilla.
    Yks lasten lemppari on kookosmaitoa ja -kermaa ja pakaste mangoa, nams. Mielettoman raikas hellepaivan herkku.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla kans toi rahka + pakastemustikat melkein jokapäiväinen juttu :-) Vihersmoothieen tulee pistettyä oliiviöljyt mukaan. Kookosmaito + mango = NIIN IHANA! Mä en olekaan pitkään aikaan sellaista tehnyt. Kiitti vinkistä sinne vähän matkan päähän ;-)

      Poista

Kaunis kiitos kommentista :-) Yritän vastata aina jokaiselle, joskus voi olla pientä viivettä…

Back to Top